This blog was created and for use by the Kepong CSCQ Practitioners as a virtual community centre. Comments concerning the Kepong Station can be posted here. Notices of whatever nature concerning Kepong Station will also be posted here as well. Your participation and feedback are welcome. Let us together strive for improvements of health both physically and mentally.

Tuesday, January 08, 2008

今日推荐之文章
健康投资的智慧
(发表者:拿什么来拯救自己)

Stone Forest
(Photographer: Mike)

Today's recommended article (in Chinese) is:-

健康投资的智慧
(发表者: 拿什么来拯救自己)

This article is too good not to be recommended. Please read it thoroughly if you can. Thereafter, invest wisely in your health. Health is utmost wealth.

The following are some extracts from the said article:-

Extract 1:

{要问一个人的健康值多少钱?我的回答是:这个世界值多少钱,我的生命就值多少钱。这个世界是无价的,我的生命也是无价的。当生命受到健康威胁时,顶级富翁用 “亿”为单位来支付医疗费用,名人用“百万”为单位来支付医疗费用,普通人也是用“万”来支付医疗费用的。可是刚用钱来投入健康能得到预期的健康回报吗?2004年,我的健康出现严重问题的时候,一年时间,花掉了我十年积累的辛苦钱!我知道我这也算不了什么,在这个世界上,比我更加悲惨的人多的是。他们为了治病,花掉了一辈子的积蓄甚至负债累累,可是最后人财两空,还把亲人抛进了无尽痛苦的深渊!

如果你身体有疾病,或者久治不愈,一定是你在健康投资上的失误造成的。我曾经也经历了这样的失败,我苦苦思索:健康之路在哪里?怎样才能获得健康?怎样投资健康才能获得应该有的回报?}

Extract 2:

{失败之二,服用灵药。药就是毒,毒没有好坏之分,只有毒性大小之别。有些时候药很灵验,其实是因为药的药性大,比如不断升级的某些抗菌药已经升到先锋五号六号了。药物之存在,是因为药能杀死病菌,在急救的时候能短时间改变身体正邪相抗的力量对比。可是人是不能总处在急救之中的。身体恢复的根本原因就是器官功能的修复,药物从来而且永远也不会有修复作用的,它的作用就是攻击,攻击,攻击细菌,也攻击人体。我们可以请别国军队来帮我们打退一次敌人的侵略进攻,但自己国家的强大才是免受侵略欺侮的法宝。}

Extract 3:

{如果你有资金,你可以投资使用保健品,你也可以请保健医生,但是这些都不是最重要的,最重要的是投资学习,学习健康的知识,获得健康的理念,然后学习中医、自然疗法的技能,比如按摩、拔罐、刮痧、气功,等等。尽管现在还没有健康学校,但可以投资购买保健书籍,订阅健康杂志,也可以拜师学习保健的方法。还可以进入各种保健消费的场所和会所。这样久而久之,你的健康知识和健康理念就会建立起来,这些知识和理念是健康增值最重要的方法,可以收到一本万利的效果。}

To read more, click on the link above or click here.


灵丹秒药就在身体里,
却在外面不停的找。 - 吴清忠

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

9:18 PM GMT+8

 

Post a Comment

<< Home